Jak postępować z otyłością u dzieci?

team-456077_1280Któż nie zna lepiej dzieci niż my rodzice i to my w głównej mierze jesteśmy odpowiedzialni za to, jakimi ludźmi będą w przyszłości. Wychowując swoje dzieci samodzielnie i z pełnym zaangażowaniem w ten proces, mamy największą możliwość uchronienia ich od złego wpływu osób z zewnątrz. To my rodzice mamy największy udział w zdrowym ich wychowaniu i powinniśmy się mądrze do tej roli przygotować. Rodzic świadomy i odpowiedzialny wychowuje dziecko przekazując mu swoje cechy oraz jest jego podporą i inspiracją do twórczego działania. Poświęcajmy się dla swoich dzieci i stwarzajmy im możliwość mądrego i zdrowego rozwoju.

W wyniku kilkuletniej obserwacji dzieci, ich nawyków i przyzwyczajeń żywieniowych wnioskuję, że większość problemów Czytaj dalej

Zdrowe odchudzanie

jogger-426670_1280W obecnych czasach otyłość można już uznać za jedną z chorób cywilizacyjnych. Objawia się poprzez nadmierne odkładanie tłuszczów w organizmie i rozrost tkanki tłuszczowej. Bardzo często otyłość jest bezpośrednio związana z przekarmieniem już we wczesnym dzieciństwie oraz nadmiernym spożywaniem wysokoenergetycznych pokarmów oraz niedostatecznym brakiem ruchu i aktywności fizycznej. Otyłość może pojawić się w każdym okresie życia. Wszelkie zaburzenia wynikające z otyłości przyczyniają się do pogorszenia stanu naszego zdrowia, czego następstwem niestety mogą być poważne choroby. Najczęściej otyłość jest przyczyną takich chorób jak: cukrzyca, nadciśnienie, choroby stawów oraz choroby serca. Leczenie otyłości jest długotrwałe i polega przede wszystkim Czytaj dalej

Naturalne źródła jodu

underwater-291322_1280Przewlekłe niedobory jodu mogą doprowadzić do poważnych zakłóceń zdrowia a nawet chorób. Dlatego ważne jest regularne dostarczanie tego pierwiastka wraz z codzienną dietą, a w przypadku objawów mogących wskazywać na niedobór, należy częściej spożywać pokarmy bogate w jod. Najlepiej wchłania się jod zawarty w produktach naturalnych i w nich powinniśmy szukać tego pierwiastka. W produktach tych oprócz jodu znajdują się również inne mikroelementy i substancje ułatwiające jego wchłanianie.

 

Do najlepszych źródeł jodu należą: tłuste ryby (węgorz, okoń, makrela, śledź, łosoś, sardynki) i owoce morza (tran, ostrygi, glony morskie takie jak morszczyn, listownica i krasnorosty oraz sinice takie jak np. spirulina).

Spośród produktów spożywczych najwięcej jodu zawierają: ziarna zbóż, ziemniaki, marchew, buraki, jaja.

Bogate w jod są Czytaj dalej