Warzywa na odporność

publicdomainpictures.net

publicdomainpictures.net

Jeśli dzieci miałyby decydować o rodzaju pożywienia z pewnością nie byłyby to najlepsze decyzje. W żywieniu dorosłych jak i dzieci występuje dużo  słodyczy i napoi kolorowych najczęściej  gazowanych. Długotrwałe spożywanie mało wartościowych produktów z pewnością odbije się negatywnie na stanie organizmu i może przyczynić się do pojawiania się różnych przykrych dolegliwości. Konsekwencje w ostateczności za taki stan ponosimy my sami. Warto od najmłodszych lat troszczyć się o zdrowie swoje i dzieci, aby przygotować  organizm do lepszego radzenia sobie z takimi chorobami jak np. grypa czy  przeziębienie. Wzmacniać odporność można różnymi metodami, ale dieta ma szczególne znaczenia. Poprzez dostarczanie z pożywieniem składników stymulujących układ odpornościowy wpływamy na poprawę ogólnej odporności organizmu. Wzmacniając układ odpornościowy przyczyniamy się nie tylko do lepszego samopoczucia, łatwiej znosimy sytuacje stresowe, ale również mamy większą odporność organizmu na zapadalność na infekcje. Niewątpliwie wartościowe dla zachowania zdrowia poza owocami są również warzywa. Niektóre z nich szczególnie zalecane są w okresie jesienno-zimowym. Czytaj dalej