Śliwki – owoce na lepsze trawienie!


real-plum-8995_1280

Słodkie o owalnym kształcie i ciemnofioletowej barwie – te owoce kojarzą mi się z końcem lata, a niektórym z aromatem pieczonego ciasta, z pewnością nie ma lepszego! Poza walorami smakowymi śliwki mają korzystny wpływ na zdrowie. Schyłek lata to ostatni moment na smakowanie i wykorzystywanie wartości tych smacznych i zdrowych  owoców.

Samo zdrowie

Kolor śliwek działa kojąco na psychikę, a ich jedzenie powoduje uspokojenie układu nerwowego, ponadto pozytywnie wpływają na pracę serca oraz zalecane są przy niedokrwistości. Posiadają  niski indeks glikemiczny. Zawierają również fosfor, potas, magnez, żelazo oraz witaminy A, C, K i witaminę B6.

Błonnik i oczyszczanie

Zarówno świeże jak i suszone śliwki wspomagają proces spalania tkanki tłuszczowej i przyczyniają się do oczyszczania organizmu. Poznaj także 5 powodów dlaczego warto jeść jabłka?  Śliwki są doskonałym uzupełnieniem diety. W 100 g świeżych śliwek jest jedynie 45 kcal. Suszone śliwki zawierają znacznie więcej kalorii, ponieważ w 100 g to 265 kcal. W postaci suszonej są bardziej sycące, dlatego dla dbających o figurę polecane są świeże śliwki. Zjadając kilka sztuk dziennie unikniemy wzdęć. Ich nadmiar może jednak działać w odwrotną stronę.  Ocet jabłkowy w diecie odchudzającej.

Zdrowa cera

Śliwka posiada również zastosowanie w kosmetyce. Owoc z takim bogactwem witamin to zastrzyk dla skóry i poprawa jej wyglądu. Z dojrzałych, rozgniecionych śliwek można przygotować maseczkę, która dodatkowo wygładzi zmarszczki i rozświetli zmęczoną skórę twarzy. Pokarmy wpływające na jakość snu.

Śliwka w wielu odsłonach

Nadają się nie tylko na kompot do ciasta i na pierogi. Panie, których pasją jest gotowanie wiedzą to najlepiej. Soczysty schab ze śliwką lub bigos to zawsze chętnie spożywane potrawy. Śliwki – swoim kolorem wzbogacą owocową sałatkę, nadają się również na sok. Ze śliwek węgierek można uzyskać pyszne powidła, są również niezastąpionym dodatkiem do ciasta, kompotów, pyz, knedli. Ze śliwek można zrobić nalewkę – tzw. „śliwowicę”.

TrenujZdrowie Ewa Baura

 

Podziel się na:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
  • Blip
  • Blogger.com
  • Live
  • MySpace
  • RSS
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>